Club Naturalis Yoga

"Dezvoltare personală și practică exerciții Hatha Yoga”

Cei mai sănătoşi sâmburi de fructe și beneficiile acestora!

Puţini ştiu ca banalii si nesuferiţii sîmburi, pe care îi aruncăm cat colo cînd dăm de ei în mijlocul unui fruct, au calităţi curative nebănuite. Unul singur contine o energie embrionara si o dotare biochimica capabilă sa dezvolte un copac înalt de zece metri. Va prezentăm mai jos cîtăva dintre cei mai sănătoşi sîmburi de fructe si beneficiile acestora.

 
10. Sîmburii de măsline 
Sîmburii de măsline după macinare fină, sunt buni pentru purificarea sîngelui, revigorarea circulatiei sangvine, revitalizarea pielii si eliminarea impuritatilor, lasînd pielea moale si mătasoasa. În plus, în Grecia Antică se credea ca măslinele mîncate cu sîmburi pot contribui la mărirea potentei sexuale si a fertilitatii feminine. 

 

9. Sîmburii de caisa 
Sîmburii de caisa, pe care ii spargeam in copilarie sa ii mancam, au un conținut bogat în vitamina A, C, vitamine din complexul B si cel mai important pentru naturişti, samburele de caisa contine amigdalina (sau vitamina B17), o substanţă folosită în tratamentul cancerului. 


8. Sîmburii de strugure
Sîmburii de strugure nu trebuie aruncaţi, ci mestecaţi împreună cu boaba. Ei ajuta la vindecarea enteritelor, a hepatitelor si a infectiilor respiratorii. Sunt recomandaţi si în cazul cardiopatiilor ischemice, al colesterolului ridicat ori pentru hipertensiune. Uleiul de sîmburi de struguri contine cantităţi însemnate de vitamina E si vitamina F, precum si unele minerale: zinc, cupru, seleniu. Dar, mai presus de toate, contine asa-numiteleprocianidine (prescurtat Opc), care sunt un agent anti-îmbătrînirie de 50 de ori mai puternic decît vitamina E si de 20 de ori mai puternic decît vitamina C.

 
7. Sîmburii de lamîie
Sîmburii de lămîie se zdrobesc (10-12 sîmburi) în ceai de mentă si puţin alcool si se consuma în fiecare dimineaţă, pe nemancate, timp de trei săptămîni, avînd efecte contra febrei si ca vermifug. Sîmburii pisati se amestecă cu miere si se administrează în fiecare dimineaţă în combaterea oxiurilor, timp de 5-6 zile consecutiv. 


6. Sîmburii de pepene roşu 
Sîmburii de pepene roşu conţin zinc, fier, omega 6, proteine si fibre care se absorb uşor. Pe lînga efectul antioxidant, sîmburii consumaţi ca atare sunt diuretici si protejeaza împotriva pietrelor la rinichi. 

  5. Sîmburii de rodie
Cercetările demonstrează ca mîncatul samburilor de rodie blochează producerea deradicali liberi de către UV, care pot eroda colagenul – suportul structural al pielii – si duce la producerea ridurilor. Dacă mănînci sîmburi de rodie sau dacă bei o cască de suc de rodie în fiecare zi, pielea ta va arăta mult mai netedă si mai elastică. 

 

 

 

 

4. Sîmburii de litchi
Extractul de sîmburi de litchi are beneficii anti-îmbătrînirie, intinerind pielea prin stimularea producţiei de colagen în organism, hidrateaza pielea si o pastreaza netedă si catifelată, normalizeaza pH-ul pielii la pH-ul ideal de 5.0 – 5.5, previnehiperpigmentarea.
 

 

3. Sîmburii de cireşe
Pernuta cu sîmburi de cireşe, denumită si pernuta anticolici, a fost folosită din cele mai vechi timpuri în Elveţia. Cei care o utilizau s-au bazat pe proprietăţile ei terapeutice, datorită capacităţii de inmagazinare atît a căldurii cat si a racelii, care poate fi folosită la alinarea durerilor de diferite tipuri. Este folosită drept tratament pentru tratarea durerilor cauzate de colici la bebeluşi. Este remediul natural pentru tratarea durerilor de rinichi, durerilor de burta/menstruale, tratează 100% natural dureri de spate, dureri reumatice sau dureri musculare. 
 

 

 

2. Sîmburii de gutuie
Cînd tusea va sacaie zile în şir, exista un leac de a cărui eficienţă s-au convins cei care se confrunta cu astfel de episoade. Pentru calmarea crizelor, beţi o infuzie preparată dintr-o lingurita cu sîmburi de gutui, uscati foarte bine, la o cană cu apa clocotita. Cînd ceaiul este cald, adaugati o lingură de miere. Beţi cate trei cesti pe zi.

 

 

 

 

1. Sîmburii de fistic 
Sîmburii de fistic conţin apa, vitamina E, amidon, magneziu, fibre, materii grase, zaharoza, antioxidanti, hidrati de carbon, carotina, fier, acid nicotinic, tiamina, materii proteice, materii extractive, luteina, zeaxantina, cenusi, celuloză. Scade colesterolul, asigura elemente nutritive si antioxidanti care întăreasc rezistenta organismului, astfel este benefic pentru inima, prevenind bolile cardiovasculare.

 

vizitatori:
Hit Counter provided by orange county divorce attorney

Designed by adaweb