Club Naturalis Yoga

"Dezvoltare personală și practică exerciții Hatha Yoga”

Întreținere

 

Întreținerea personală presupune PURIFICARE, din toate punctele de vedere. Trebuie să ne purificăm organismul fizic, psihic, comportamental și sufletește. Cât mai multă purificare! Multă nu strică, dar puțină sau deloc determină instalarea în corp a dezechilibrelor și bolilor. Un corp plin de toxine determină un psihic care alunecă mai mereu în suferință, tristețe și depresie constantă.

Această secțiune, împreună cu celelalte submeniuri, este destinată întreținerii personale prin PURIFICARE. Purificare prin reformularea atitudinii cu care ne raportăm la viață, reformularea comportamentului, toate pentru menținerea sănătății firești corpului, minții și sufletului care în aceste condiții se umple de fericire!

Reguli de aur pentru o dietă sănătoasă

Indiferent de tipul de dietă pe care îl ţineţi, este bine să cunoaşteţi câteva „reguli” de aur, pentru ca dieta dumneavoastră să dea rezultate cât mai bune în privinţa sănătăţii:

1. Spălaţi cât mai bine fructele şi legumele

Căutaţi ca fructele şi legumele pe care le consumaţi să fie cât mai bine spălate, eventual cu apă sărată. Evitaţi, pe cât posibil, să consumaţi fructe şi legume cumpărate din supermarket, pentru că pot fi iradiate. Cel mai bine ar fi să le cumpăraţi din piaţă, de la ţărani, asta dacă nu le puteţi cultiva chiar dumneavoastră.

2. Nu reîncălziți mâncarea

Încercaţi, pe cât posibil, să nu reîncălziţi mâncarea. Dacă nu puteţi mânca hrana pe care aţi preparat-o în aceeaşi zi, fiind necesar să o depozitaţi la frigider, mai bine ar fi să o scoateţi din frigider cu ceva timp înainte de a o mânca şi să o lăsaţi să stea suficient timp la temperatura camerei, astfel încât să n-o mâncaţi prea rece.

3. Evitați mâncărurile procesate termic în exces

Evitaţi alimentele super procesate termic. Mâncarea mai simplă este mai sănătoasă! Evitaţi să folosiţi la gătit alimente congelate sau alimente deja preparate (de exemplu, nu puneţi zacuscă în ciorbă! Chiar dacă „îi dă alt gust”, este nesănătos!).

4. Hrăniţi-vă cu hrană vie!

Evitaţi cu stricteţe margarina, conservele, bomboanele, zahărul (în special zahărul alb), sarea iodată, mâncărurile „concentrate” (cum ar fi, de exemplu, fulgii de cartofi pentru piure sau ciorbele la plic), condimentele cu aditivi alimentari, uleiul rafinat, oţetul artificial, siropurile artificiale, lichiorurile, sucurile şi băuturile artificiale (chiar dacă pe etichetă scrie, ca strategie de marketing, că sunt „naturale”), alimentele modificate genetic, carnea de orice fel (inclusiv cea de peşte, crustacee, moluşte), icrele, caviarul, lapţii.

5. Fiţi precauţi în ceea ce priveşte consumul de alimente iuţi sau acide

Fiţi prudenţi în ceea ce priveşte pastele cu ouă, ouăle de raţă, brânzeturile foarte fermentate, varza de Bruxelles, fructele acide şi condimentele foarte iuţi sau acide (piperul, ardeiul iute, muştarul, murăturile în oţet). Dacă vă este permis consumul de ouă, nu consumaţi mai mult de trei sau patru pe săptămână şi atunci doar gălbenuşul (albuşul fiind contraindicat)! Folosiţi sarea doar în cantităţi moderate, iar brânzeturile fermentate, oţetul, ciocolata şi frişca doar în cantităţi mici!

6. Evitaţi cuptoarele cu microunde

NU folosiţi cuptor cu microunde! Chiar dacă încălzeşte mai repede mâncarea, îi modifică structura la nivel molecular.

7. Nu amestecaţi mâncăruri incompatibile

Încercaţi să nu mâncaţi mai mult de un singur fel de mâncare la o masă. Mai bine mâncaţi mai mult dintr-un singur fel de mâncare, decât să amestecaţi mai multe feluri de mâncare incompatibile, care să vă îngreuneze digestia.

8. Mâncaţi cu moderaţie

Nu vă supraalimentaţi! Evitaţi să mâncaţi prea mult, până nu mai puteţi. Ideal este, când vă ridicaţi de la masă, să aveţi în stomac ⅔ mâncare, iar restul de ⅓ să rămână „gol”, pentru digestie. Cantitatea ideală de hrană pentru o masă este echivalentă cu volumul a aproximativ doi-trei pumni.

9. Nu vă culcaţi imediat după masă!

Nu dormiţi cu burta plină! Încercaţi să renunţaţi la prostul obicei de a trage un pui de somn imediat după masă! Ideal ar fi să lăsaţi să treacă cel puţin două-trei ore de la ultima masă, înainte de a vă culca.

10. Aşteptaţi să se digere hrana de la masa precedentă înainte de a mânca din nou

Lăsaţi suficient timp între mese, astfel încât mâncarea de la masa precedentă să aibă timp să treacă în intestine, înainte de a lua din nou masa. Asta înseamnă, în mod obişnuit, să lăsaţi un interval de cel puţin 2-3 ore între mese. Desigur, dacă aveţi o digestie mai rapidă sau mai lentă, puteţi micşora sau mări intervalul de timp, în funcţie de aceasta.

11. Nu mâncaţi noaptea târziu!

Încercaţi să nu mâncaţi mai târziu de ora 7 seara, sau cel puţin cu 2 ore înainte de a vă duce la culcare. Ideal ar fi să vă culcaţi cel târziu la ora 22:30 şi să vă treziţi dimineaţa devreme, cu puţin timp înainte de răsăritul soarelui. Este foarte important să fiţi în comuniune cu ritmurile naturale circadiene, cu alte cuvinte să vă odihniţi noaptea şi să vă desfăşuraţi activitatea în timpul zilei.

12. Odihniţi-vă şi beţi apă

Încercaţi să vă odihniţi suficient, mai ales noaptea şi să beţi suficientă apă! Studiile au arătat că odihna este indispensabilă supravieţuirii, iar apa are şi ea un rol foarte important (corpul uman conţine, în medie, în proporţie de peste 60% apă).

13. Purificaţi-vă organismul

Încercaţi să ţineţi în mod periodic, după posibilităţi, câte un regim Oshawa sau câte o zi (sau chiar două, în anumite cazuri) de post negru (doar cu apă), pentru purificarea organismului.

14. Evitaţi excesele

La trecerea de la o dietă mai strictă (inclusiv post negru) la una mai permisivă, nu faceţi excese! Introduceţi noile alimente din dietă treptat. De exemplu, după o zi de post negru, e recomandat să mâncaţi mai degrabă o supă de legume uşor digerabile (cum ar fi supa de morcovi) sau, dacă nu aveţi tendinţe diareice, să beţi sucuri de fructe şi legume proaspete. Evitaţi, în asemenea situaţii, alimentele care se digeră greu, cum ar fi roşiile, castraveţii, sfecla roşie. Alimentele mai greu digerabile e recomandat să le introduceţi treptat în dietă, puţin câte puţin, după mai multe zile „de trecere”.

15. Mâncaţi zilnic la aceleaşi ore

Încercaţi, pe cât posibil, să mâncaţi zilnic la aceleaşi ore. Este foarte bine să vă obişnuiţi organismul cu un program sănătos de odihnă şi „hrănire”.

16. Mâncaţi masa principală la ora prânzului

Mâncaţi în funcţie de momentele zilei: cea mai consistentă masă la prânz, iar dimineaţa şi seara gustări mai uşoare. Dacă doriţi să vă mai împliniţi corporal, mâncaţi de 4-5 ori pe zi, pe cât posibil la ore fixe, iar dacă doriţi să mai daţi jos din excesul ponderal, atunci ar fi bine, de asemenea, să mâncaţi zilnic la aceleaşi ore. În această a doua situaţie, vă recomandăm să ţineţi în mod periodic două sau trei zile de post negru (cu apă) pe săptămână (zilele de post nu trebuie neapărat să fie consecutive; pot fi, de exemplu, marţi, vineri şi duminică).

17. Ţineţi cont de anotimpuri

Mâncaţi în funcţie de perioada anului şi în funcţie de climă. Pe vreme uscată şi rece (cum ar fi, de pildă, în emisfera nordică, începând cu mijlocul lunii octombrie) este bine să consumaţi mai multe lichide calde, iar pe vreme caldă şi uscată (lunile de vară) mai multe crudităţi. Primăvara (începând cu jumătatea lunii februarie, în emisfera nordică), de asemenea, este bine să vă bucuraţi din plin de verdeţurile proaspete şi să ţineţi o cură purificatoare şi remineralizantă de leurdă, urzici, păpădie. Se spune în tradiţiile mai multor popoare că şi ursul ţine o cură de leurdă primăvara, pentru a-şi purifica sângele (de unde leurda mai e supranumită şi „usturoiul ursului”).

18. Bucuraţi-vă de viaţă!

Menţineţi o atitudine pozitivă, optimistă, şi bucuraţi-vă din plin de viaţă! Bucuraţi-vă de cei dragi, de razele soarelui, de ciripitul păsărelelor, de fiecare fulg de nea! Menţineţi treaz copilul din voi şi amintiţi-vă vorbele lui Constantin Brâncuşi, care spunea: „Atunci când încetăm să mai fim copii, suntem deja morţi!”.

19. Fiţi în armonie cu Natura!

Menţineţi vie legătura cu Natura! Fie că vă plimbaţi prin parc, fie că mâncaţi, beţi apă sau luaţi plantele corespunzătoare tratamentului pe care îl urmaţi, încercaţi să simţiţi energia vieţii, energie prezentă atât în tot ceea ce vă înconjoară, cât şi în hrana vie pe care o consumaţi.

20. Fiţi mereu optimist / optimistă

Gândiţi pozitiv! Gândirea pozitivă este cheia vindecării dumneavoastră!

Sursa: http://dr-catalin-luca.ro/site/cure-si-diete/reguli-pentru-o-dieta-sanatoasa.html

Beți multă apă!

Organismul uman este uimitor în ceea ce privește supraviețuirea. Putem supraviețui fără mâncare câteva săptămâni, dar fără apă, abia câteva zile. Cheia unei diete echilibrate începe cu un consum moderat de apă zilnic. Unele persoane nu acordă prea mare importanță acestui lucru, și nu consumă cantitatea necesară organismului zilnic. Desigur, organismul își ia necesarul de apă și din supe, legume, fructe, însă indicat este consumul a minimum 2 litri de apă zilnic, pentru un corp și o minte sănătoasă. Puteți consuma și ceaiuri de plante naturale neîndulcite, sucuri de fructe, etc.

Faceți mișcare!

Ușor de zis, greu de făcut. Mai ales dacă aveți un job ce presupune muncă de birou. Nu trebuie neapărat să vă duceți la sală zilnic, atâta timp cât faceți mișcare zilnic. Puteți, de exemplu să vă întoarceți de la muncă pe jos, iar dacă distanța este prea mare, să coborâți cu două-trei stații mai devreme de destinație. Iar dacă aveți mașină personală, vă puteți parca mașina la o distanță mai mare față de locul de muncă dimineața, ca să vă puteți întoarce la finele programului pe jos până la mașină. Astfel faceți sport câteva minute bune zilnic. Puteți evita să luați liftul și să urcați scările, sau să vă duceți la cumpărături pe jos. Vă puteți plimba cu o prietenă dragă prin parc jumătate de oră în loc să alegeți o ieșire la o terasă.

Evitați prăjelile și abordați o alimentație ”vie”, cât mai echilibrată

Evitați să consumați alimente prăjite în grăsime sau grăsimile saturate. Prăjelile sunt greu procesate de corp, pentru a fi transformate într-o materie nutritivă, cea mai mare parte sedimentându-se sub formă de toxine. Pe de altă parte, nu trebuie să neglijați grăsimile esențiale pentru o minte și un trup sănătos, OMEGA 3 și OMEGA 6, pe care le puteți găsi în semințele de dovleac, susan, floarea soarelui, carnea de pește, precum ton, scrumbie sau somon. Folosiți uleiuri naturale, presate la rece, peste salate și mâncăruri neprocesate prin gătit la foc.

Încercați să aveți o alimentație cât mai echilibrată, bogată în fructe și legume proaspete, de preferat în stare crudă, uneori fierte, pentru a vă asigura necesarul de vitamine și minerale.Cerealele și semințele sunt, de asemenea, alimente esențiale pe parcursul unei zile. De asemenea, nu neglijați nici proteinele și calciul, și consumați zilnic produse lactate, precum brânzeturile proaspăte de la piață, laptele dulce sau iaurtul făcut în casă. Consumul zilnic de iaurt făcut de casă întărește sistemul imunitar prin ingerarea de lactobacillus acidophilus conținut în iaurtul de casă nepasteurizat la temperaturi înalte care să îl distrugă.

Eliminați zahărul din alimentație

Dulciurile și băuturile carbogazoase sunt inamicul numărul unu al unei diete echilibrate. Nu trebuie să excludem complet zahărul din alimentație, deoarece corpul are nevoie și de zahăr, dar îl putem înlocui cu miere, cu dulceața fructelor și legumelor proaspete, pe de o parte, iar pe de altă parte, băuturile carbogazoase le putem înlocui cu sucuri de fructe naturale sau cu o limonadă cu lămâie răcoritoare.

Renunțați la consumul de alcool, tutun și cafea

Pentru o viață sănătoasă trebuie să evităm consumul de cafea, țigări și alcool. Acestea nu aduc decât pagube organismului uman, multe toxine și blocaje energetice. Produc dependență prin inducerea interioară a unei strări false prin care se declanșează descărcări de serotonină, de adrenalină, etc. Aceste descărcări forțate de către alcool, tutun și cafea, epuizează corpul, îl conduce la uzură, slăbește vitalitatea organelor interne, conducând gradat la instalarea bolii dublată de dependența vicioasă de a le consuma. Vom avea de luptat simultan, cu boala și cu viciul pe care trebuie să îl întrerupem ca să ne redresăm din condiția de boală.

Evitați produsele de slăbit și dietele minune, consumați ceaiuri naturale

Unele produse destinate pierderii în greutate sunt, de fapt, cei mai mari dușmani ai unei diete echilibrate și sănătoase. Atât capsulele minune, cât și dietele minune cu supă de varză, sau oțet de mere, care că ajută să slăbiți zeci de kilograme în câteva săptămâni, de fapt, aduc numai prejudicii organismului, iar kilogramele acumulate în plus după aceste regimuri sunt mult mai greu de dat jos. Încercați să vă preparați singuri acasă ceaiuri ce ajută la slăbit și vă revigorează, cum ar fi ceai de urzică amestecat cu suc de portocale, ceai de hibiscus și rozmarin, ceai de lemongrass și măceșe, ceai de coriandru și cardamom sau ceai de păpădie și anghinare.

Dați corpului ceea ce poate digera și numai strictul necesar, nu mai mult decât are nevoie. Ceea ce este peste strictul necesar este dictat de pofte, nu este cererea corpului de a ”concasa” materie nutritivă, din acest motiv ceea ce este din poftă de cele mai multe ori nu este procesat de corp așa cum ar fi necesar și se pune prin kilograme în plus, în diferite zone ale corpului.

Evitați produsele de întreținere corporală și cosmetică care conțin substanțe chimice

Pe termen lung sau uneori scurt, substanțele chimice din aceste produse produc dezechilibre neplăcute sau chiar foarte grave. Alergii, boli de piele, cancer de piele, dezechilibre hormonale, scăderea imunității, etc.

Înlocuiți aceste produse de întreținere, cu produse făcute în casă sau cumpărați produse hand-made de la producători de încredere. Dacă doriți să vă preparați în casă, găsiți pe internet rețete pentru: creme de întreținere corporală sau creme medicinale, creme antirid, balsam de buze, pastă de dinți, săpun natural, ulei de corp, etc.

 

vizitatori:
Hit Counter provided by orange county divorce attorney

Designed by adaweb