Amerindienii

Codul etic al AMERINDIENILOR

1. Trezeste-te impreuna cu Soarele si fa-ti rugaciunea. Roaga-te singur. Roaga-te des. Marele Spirit te va asculta, trebuie doar sa-I vorbesti.

2. Fii tolerant cu cei care s-au pierdut pe cale. Ignoranta, Inselatoria, Mania, Invidia, Gelozia si Lacomia izvorasc din instrainarea de Suflet. Roaga-te pentru acesti oameni, ca si ei sa-si gaseasca indrumare.

3. Cauta-te pe tine – prin tine. Nu lasa ca altii sa-ti impuna pe ce cale sa mergi. Este calea ta si doar tu mergi pe ea. Altii pot merge eventual, alaturi de tine – insa nimeni altcineva nu poate sa traiasca viata ta.

4. Poarta-te cu multa consideratie, cu oaspetii care iti intra in casa. Serveste-le mancarea cea mai gustoasa, da-le patul cel mai bun si onoreaza-i cu bunavointa si respect.

5. Nu fura – nici de la alta persoana sau de la comunitate si nici din natura. Daca nu ti-a fost oferit sau daca nu ai muncit pentru el, atunci nu-ti apartine.

6. Respecta tot ce se afla de pe acest Pamant: oamenii, fiintele, planetele, tot ce este viu.

7. Onoreaza gandurile, dorintele si cuvintele oamenilor cu care intri in contact. Niciodata sa nu-l intrerupi pe cel care vorbeste, sa nu razi de el si sa nu-i copiezi comportamentul in batjocura. Permite-i fiecarui om dreptul la exprimare personala.

8. Nu-i vorbi niciodata de rau pe altii. Energia rautatii pe care o emiti catre Univers va veni inapoi catre tine, multiplicata.

9. Toti oamenii fac greseli. Si toate greselile pot fi iertate.

10. Gandurile rele produc imbolnavirea mintii, a trupului si a spiritului. Practica Optimismul.

11. Natura nu este aici, pentru noi, ci este Parte din noi. Toti facem parte din Familia Planetara.

12. Copiii sunt semintele viitorului nostru. Planteaza iubirea in inimile lor si uda aceasta iubire, cu intelepciunea si lectiile vietii. Copiii au nevoie de spatiu ca sa creasca, asigura-le acest spatiu.

13. Evita sa ranesti inimile celorlalti. Fii constient ca, ranind pe altul, otrava durerii se va intoarce inapoi la tine.

14. Fii cinstit intotdeauna. Corectitudinea este un test de vointa in acest Univers.

15. Toate sunt interconectate. Fii echilibrat. Activitatea fizica ii da forta mintii. Bogatia spirituala vindeca problemele emotionale.

16. Ia decizii constiente, legate de cine intentionezi sa fii si cum intentionezi sa reactionezi. Asuma-ti responsabilitatea pentru propriile actiuni.

17. Respecta spatiul personal al celorlalti. Nu te atinge de proprietatea altora, in special de obiectele de cult, oricare ar fi ele. Asa ceva este un lucru interzis.

18. Fii cinstit cu tine insuti. Nu poti sa ingrijesti sau sa ajuti pe altul, daca intai nu te ingrijesti si nu te ajuti pe tine insuti.

19. Respecta alte credinte religioase. Nu le impune credinta ta.

20. Imparte din ceea ce ai. Participa la lucrarea de Caritate.

Sursa: http://filedelumina.ro/2012/09/02/codul-etic-al-amerindienilor/#ixzz3UoJauUxs

Amerindienii, invataturi spirituale ale pieilor rosii

Un cercetator atent descopera in mitologia pieilor rosii nenumarate puncte commune cu marile traditii spirituale ale lumii ezoterice de la Kabala sau astrologie la filozofia Samkia – filofofia ciclurilor si ritmurilor naturale ale vietii. (Unde s-au intalnit oare acestea cu pieile rosii?)

Ca si la egipteni, sumerieni etc „vazuti de jos ei alcatuiesc in mitologia amerindienilor de nord, constelatia pleiadei” M.G. Andrei – in lucrarea „Pieile rosii”. Chiar si numele dat anumitor constelatii este foarte asemanator cu cel al marilor traditii: Constelatia Dragonului – „Sarpele cel mare”. Pentru Luceafar ei au „Steaua ce lumineaza dimineata”. Despre aceasta ei spun: „Si cine o va vedea, va vedea mai mult caci de acolo vine intelepciunea”. Calea Lactee, Carul Mare, Carul Mic, Steaua Polara aveau de asemenea valori mistice.

Ca si la balcanici sau europeni bufnita era vestitorul mortii. Simbolul arborelui, ca si la balcanici ori evrei in arborele sefirotic, indieni, se regaseste in mitul arborelui inalt care atingea cerul si pe care vanatorul curios (doritor de cunoastere) la urcat ramanand in „preeriile albastre din taramul cerului” – deci paradis. Urcusul semnificand dorinta spre inalt ca si la arborele sefirotelor, urcusul initiatic si dobandirea perfectiunii, a paradisului. Spatiul, stihiile, punctele cardinale „marea cruce a celor Doua Drumuri” aveau semnificatii deosebite. Rasaritul dadea pace si lumina, miazaziua caldura, apusul ploaie (fiintele de tunet) iar miazanoaptea „cu vanturile ei reci, voiciune si rabdare”. De la sud la nord este primul drum al vietii firesti pana cand omul ajunge la pletele albe (symbol al maturitatii si intelepciunii). Apoi el urmeaza calea spirituala a soarelui de la est la vest. De la rasarit „izvorul luminii si intelegerii”, ajuns la apus, omul intelege ca viata nu e a lui si o da vietii, ca, carnea nu e a lui si o da pamantului.

Formele geometrice aveau de asemenea un character profound esoteric care revelau insasi natura lucrurilor, care ducea la esenta, epuizand misterul manifestarii asupra creatiei, triunghiul, spirala, cercul etc. Spre exemplu indienii cunosc ca „tot ce face Puterea Universala este facut in cerc. Cercul este rotund si am auzit ca Pamantul este rotund. La fel sunt si stelele. Vantul, cand puterea sa este cea mai mare (tornade sau spirale de vant) se roteste in cerc. Pasarile isi fac cuiburi rotunde caci religia lor este aceeasi cu a noastra. Chiar si anotimpurile alcatuiesc un mare cerc cand din nou se intorc unde fusesera, viata omului e un cerc de la copilarie la copilarie si tot asa e in oricare lucru in care se misca Puterea” – lucrarea „Marea Viziune” transcrisa de Jon G. Neihard.

Sursa: http://www.elixir.ro/amerindienii-invatatura-ezoterica.211.html

Natura sacra a pieilor rosii (amerindienii)

Traind in stransa legatura cu natura, aceasta era pentru ei mama care ii hranea, le oferea frumusetile si bogatiile vietii, lumina soarelui, si incantarea zorilor. Astfel ea era perceputa ca fiind sacra. Acest sentiment al sacrului avea o baza reala, solida, capatata in urma trairilor experimentate si nu isi avea de loc puterea in povesti ori basme fara sens. Batranii au observat astfel:

„Cand se aseaza pe pamant pot gandi mai adanc si pot simti mai puternic lucrurile”

„Pot sa vada mai clar tainele vietii si sa se apropie mai mult de alte vieti din preajma, contopindu-se cu ele…si ata de aproape ajungeau unii dintre indienii Lakota de prietenii lor cu blanuri si pene incat intemeiau o adevarata fratie si vorbeau aceeasi limba”. -Urs ridicat in volumul Tara vulturului pestrit.

La indieni, tot sacrul are un sens bine definit „ritul soarelui a fost savarsit in iunie deoarece atunci soarele atinge cea mai mare adancime a sa iar puterea luminii de a creste este si ea cea mai mare”. Prin dans ritualic ei chiar asimilau calitatile puterii solare, traiau stari extatice, contopindu-se cu spiritual naturii (vezi dansul ritual). Aici sacrul are o explicatie logica, traita „vei fi bagat de seama ca un Indian face orice intr-un cerc (tepe – cortul, dansul, focul, ritualul, tabara etc) si aceasta pentru ca Puterea lumii intotdeauna lucreaza in cercuri, si orice lucru incearca sa fie rotund”. Constientizau principiile active de forta ale naturii carora le dadeau respectul cuvenit.

Sursa: http://www.elixir.ro/amerindienii-natura-sacra.210.html

Nelinistea data de sufletul trezit te indeamna in cautarea viziunii

Venea un timp cand indianul simtea o chemare. Ceva transcendental ce depasea cu mult dimensiunile vietii obisnuite. Atunci, el mergea sa intrebe preotul despre aceasta „neliniste”. Preotul intelegea ca prin asta viziunea dadea semen ca trebuie sa apara. Astfel il indruma pe tanarul cautator sa-si astepte viziunea intr-un loc sfant, sacru. De obicei, acest loc era pe malul unui lac sfant, ori altadata indianul se aseza intr-un loc sacru protejat de un cerc magic de doar 2-3 metrii diametru, fara hrana sau apa. Acolo el ramanea 3 zile, in intervalul carora isi astepta viziunea. Mintea lui trebuia sa ramana calma, linistita, in interior. Daca el era agitate sau nerabdator era foarte probabil ca viziunea san u apara. Viziunea desemna indeosebi misiunea spirituala a celui ce o avea, calea lui de urmat in viata, o mare profetie sau inzestra pe ales cu puteri deosebite de luptator precum in cazul lui Crazy Horse (Cal Zanatec).

„…si Cal Zanatec ajunsese capetenie prin puterea ce ii fusese data intr-o viziune avuta in copilarie. Fireste nu o stiu pe toata insa in ea, Cal Zanatec patrunsese in lumea unde nu sunt decat spiritele tuturor lucrurilor. Aceasta este lumea reala care se afla indaratul acesteia. Cal Zanate era pe calul lui in acea lume, iar calul si el insusi si iarba si tot ce era era facut din duh si nimic nu era tare. Calul lui statea nemiscat acolo si totusi se rotea dantuind precum un cal plamadit numai din umbra; si de la asta si-a luat el numele, care nu inseamna ca bidiviul sau era naravas ci ca in viziunea lui calul dantuia rotindu-se in felul acela ciudat. Viziunea aceasta era cea care ii daduse marea lui putere. Caci atunci cand intra intr-o lupta nu trebuia decat sa se gandeasca la acea lume ca sa fie din nou in ea, asa ca putea trece prin orice fara sa fie vatamat.”

Toate marile capetenii razboinice, marii vraci, preoti erau condusi de o viziune. Viziunea vraciului si a preotului Cerb Negru era atat de mare incat tinu 12 zile, in care el zacuse ca mort in cortul parintilor sai sub supravegherea unui vraci batran numit Goneste Vartej. De aceea putem reda doar un mic fragment:

„…pe masura ce mergeam, un nor cladit pana sus se preschimba intr-un tepe (cort), si un curcubeu ii tinea loc de usa deschisa; prin usa vazui 6 batrani sezand jos. Sic el mai batran dintre strabuni vorbi cu voce blanda si zise: `Intra si nu te teme`. Sic and vorbea toti caii din cele 4 parti nechezara imbarbatandu-ma. Asa ca am intrat si am ramas in picioare inaintea celor 6 batrani si pareau mai batrani decat pot fi vreodata oamenii – batrani precum dealurile, precum stelele. Cel mai batran vorbi din nou: `Strabunii din toata lumea tin un sfat si te-au chemat aici sa iti dea invatatura`. Vocea lui era foarte blanda insa eu tremuram tot de frica caci stiam ca acestia nu erau mosnegi ci puterile care carmuiesc lumea. `Priveste intr-acolo unde scapata soarele, la fapturile tunetelor! Ti se vor deschide ochii si vei avea de la ele puterea mea si ele te vor duce la centrul inalt si singuratic al pamantului ca sa poti vedea; si pana la acel loc unde soarele straluceste mereu ca sa poti sa intelegi`. Acum tinea un caus din lemn in mana si causul era plin de apa si in apa era cerul. `Ia aceasta, zise el, este puterea de a da viata si este a ta`.”

Viziunile ca sa aibe putere arau intruchipate pe pamant prin ceremonii ori dansuri. „Un om care a avut o viziune nu poate folosi puterea ei pana nu a intruchipat-o aici pe pamant pentru ca oamenii sa o vada” – Cerb Negru.

Sursa: http://www.elixir.ro/amerindienii-in-cautarea-viziunii.209.html

Marele Spirit, supremul Dumnezeu al amerindienilor

Marele spirit in general fara nume sau prerogative este Tatal transcendent ca si supremul Dumnezeu la marile religii ale lumii. Din el descinde intreaga creatie atat marii strabuni, sfinti, animale sacre ori alte aspecte ale manifestarii. El patrunde atat profanul cat si sacrul

„O Mare Spirit, tu esti dinainte de orice nevoie, dinainte de orice rugaciune. Toate cele ce sunt, sunt ale tale” – invocatia vracilor Lakota

„O Mare Spirit, tu ai asezat puterile celor 4 zari, tu ai facut stelele cerului si iarba pamantului.”

Contemplarea totemurilor inspira in cel care-l priveste calitatile, ingemaneaza perfect simbolurile arhetipale ale fiintei perfecte. Omul cosmic total. Ilustrand chipul bufnitei, simbolul cunoasterii si al misterelor de dincolo (ale mortii), chipul ursului care intruchipa imbinarea puterii cu intelepciunea, chipul balenei, lupului etc, culminand uneori cu omul pasare, omul care se inalta deasupra Manitoo – omul primordial, omul arhetipal. Aripile acestuia semnifica accederea la inalt. Manitoo nu este zeul lor supreme ci mai degraba un ideal, o reprezentare a omului cosmic.

Sursa: http://www.elixir.ro/amerindienii-marele-spirit.208.html

Viata continua si dupa moarte intr-o alta lume paralela

Pielile rosii socoteau ca dupa moarte „duhul” oamenilor migreaza intr-una pe cer, apele sunt limpezi si vanatul imbelsugat. Algonkinii il denumeau „tinuturile de vanatoare ale lui O Manitu”; aici spirtitele mortilor isi continuau existenta intr-o pace senina si indestulatoare. Pentru a ajunge aici era nevoie, totusi de anumite ritualuri, fapte eroice sau spirituale.

Ei dadeau o mare insemnatate celorlalte lumi. Marile capetenii razboinice, vracii, profetii, sefii de trib se foloseau de viziunile lor care spun ei, ii proiecta intr-o alta lume de unde se inspirau ori le venea o nebanuita putere. „Tot timpul cat tinu alergarea, m-am gandit la aripa alba a vantului pe care mi-o daduse al doilea strabun in viziunea mea si poate ca putrea aceea intra in picioarele calului meu caci (desi era mic si slab) castigase cursa”. Chiar si lumea mortilor se proiecta pe taramul fizic.

In cuvantarea tinuta de capetenia Sealth guvernatoruli Stevens in decembrie 1854. capetenia incheie: „Cand ultimul om rosu va fi pierit de pe pamant pe taramurile acestea inca vor roii nevazuti morti ai neamului meu…noaptea cand strazile si asezarile voastre vor fi tacute si voi le veti crede pustii, ele vor fi pline de cetele reintoarse ale celor ce indragesc inca acest tinut frumos… Morti am zis? Nu exista moarte. Doar o schimbare de lumi.”

Sursa: http://www.elixir.ro/amerindienii-viata-de-dupa-moarte.213.html

Vorbe pline de intelepciune a capeteniei Black Elk (Cerb Negru)

Cerb Negru a fost shaman si medic in Lakota. S-a nascut in decembrie 1863 si a decedat in august 1950. La varsta de 9 ani a cazut grav bolnav si a avut cea mai mare viziune a sa. El a spus că sa întâlnit cu Marele Spirit care a condus Universul și a văzut un copac mare, care simbolizează viața și spiritul de pământ și a poporului indian. De-a lungul vietii a avut multe viziuni pe cate le-a expeimentat.

– „Adevarul vine in lume cu doua chipuri; cand oamenii sunt deznadajduiti poate ca rasul (fericirea) e mai bun pentru ai deschide si cand prea se simt bine si siguri pe ei, chipul care plange (suferinta) e poate mai potrivit pentru ca ei sa vada si sa inteleaga. Insa e acelasi chip razand sau plangand”.

– „Strabunii au randuit in lume multe lucruri si toate ar trebui sa fie fericite. Fiecare lucru cat de mic e trimis pentru ceva si in lucrul acela trebuie sa fie fericire si puterea de a face fericit”

– „Nimic nu poate trai bine decat intr-un chip care se potriveste felului in care sfanta putere a Lumii traieste si se misca”

– „E greu sa urmezi o singura viziune, in aceasta lume a intunericului si multor umbre necontenit schimbatoare. Prin aceste umbre oamenii se pierd.”

– „Un om care moare de foame viseaza bunatati imbelsugate.”

– „Semintele incoltesc in intunericul taranei inainte de a cunoaste vara si lunima zilei. La fel si puterea de a creste (in spirit) porneste din taina ca noaptea si se intinde spre lunima… Precum in noaptea pantecului spiritul invie in carne.”

Sursa: http://www.elixir.ro/amerindienii-Cerb-Negru-vorbeste.214.html

Pofetiile apasilor

Cu mult inainte ca omul alb sa ajunga in America, un om sfant din neamul Lakota caruia ii zicea Bea Apa a avut un vis profetic in care animalele cu 4 picioare se intorceau inapoi in pamant si ca o rasa ciudata de straini tesura o panza de paianjen in jurul neamului Lakota. Atunci el zise: „Cand asta o sa se intample, veti trai in case cenusii patrate intr-un tinut sterp si langa casele acelea cenusii (rezervatii) veti pierii de foame” asa incat, cand au venit oamenii albi sub pretext ca ei vor doar sa scoata aur, Neamul Lakota au stiut ca vor mai mult.

– „…daca se desparte de natura, inima omului se impietreste. Nepasarea fata de tot ce creste si vietuieste pe lume duce in curand la nepasarea fata de oameni insisi.” – profetia batranilor Lakota.

Profetia indienilor Cree:

„Numai dupa ce ultimul copac va fi taiat;

Numai dupa ce ultimul rau va fi otravit;

Numai dupa ce ultimul peste va fi prins;

Numai atunci vom descoperi ca banul nu poate fi mancat”

Intr-o viziune a lui Hehaka Sapa despre poporul sau pe cand acesta traia fericit, vocea Marelui Spirit ii grai:”Iata poporul tau si aduti aminte ce ti-au daruit cei 6 strabuni pentru ca de aici inainte neamul tau are de umblat pe un drum greu.” „Si am vazut un drum negru catre soare apune si nori negrii veneau de acolo; si nu voiau sa mearga intr-acolo insa nici pe loc nu puteau ramane. Insa cercul natiunii se rupse aidoma unui cerc de fum ce se risipeste. Toti devenisera slabi si aveau fete ascutite caci foamea ii rapunea. Calutii lor erau numai piele si os iar copacul sfant pierise.” – referindu-se la drumul ce avea sa-l parcurga poporul sau de cand omul alb a aparut.

In aceeasi viziune dupa ce povestise un pasaj: „…toate animalele si pasarile in care se preschimbase oamenii fugeau ici si colo pentru ca fiecare parea sa aibe o viziune a sa proprie pe care o urma, precum si o randuiala a sa proprie si pretutundeni in univers auzeam vijeliile razboindu-se precum fiarele salbatice care se sfasie intre ele.” Ajuns aici Hehaka Sapa facu o observatie: ” Cred ca acum suntem aproape de locul acela si ma tem ca ceva foarte rau e pe cale sa se petreaca in lume.” – la scurt timp au inceput razboiele mondiale.

Retragandu-se in rezervatia supravegheata de guvern dupa ce au fost inselati de guvernul american (incalcand cel de-al II lea tratat de la Fort Laramie), Nor Rosu capetenia Xiouxilor si un conducator intelept facea acestora o profetie referindu-se la lacomia si cruzimea omului alb:”Astfel veti incepe o altfel de viata si veti lasa deoparte intelepciunea parintilor vostrii. Veti aduna hrana si pe cei flamanzi ii veti da uitarii. Si cand casa va fi gata si hambarul plin atunci veti cauta in jur vreun vecin pe care sa-l puteti jupui si caruia ii veti lua tot ce are.”

Sursa: http://www.elixir.ro/amerindienii-profetii-Hehaka-Sapa-Nor-Rosu.215.html

Dansul ritual al pieilor rosii

La pieile rosii dansul capata un profound character ritual, fie era dans magic, fie pentru intruchiparea viziunilor sau la succesiunea anotimpurilor. Prin acesta amerindienii stabileau legatura cu lumea de dincolo, cu lumea divinitatilor sau a spiritelor (kacinas). Unele dansuri tineau 3 zile sau chiar mai mult. Prin dansuri adeseori ei isi induceau stari extatice sau de transa lucida hiperconstienta. Hehaka Sapa spunea despre Tam-Tam:

„Sunetul tobei trezeste mintea si ii face pe oameni sa simta puterea si taina lucrurilor”.

Tot el descrie o experienta mistica in timpul unui dans ritual:

„Pe cand cantam acest cantec (ritual sfant) am putut simti ceva ciudat patrunzandu-mi intreg trupul, ceva care ma facea sa imi vina sa plang pentru toate lucrurile nefericite”

Unele dansuri luau o amploare deosebita precum marele dans mesianic din vara lui 1890 „dansul duhurilor”. Acest dans a generat o intreaga miscare spirituala infratind toate triburile de amerindieni. Toti cei care il dansau intrau in extaz si aveau o aceeasi experienta mistica comuna in care ei intrau in „lumea noua care avea sa vina, desavarsita”.

„In luna cireselor negre, multi oameni dansau pe Clay Creek, agentii insa venire si le spuse sa inceteze. Indienii nu voiau si ii spusesera ca aveau sa lupte pentru religia lor. Prin urmare omul alb se temea de ceva. Am auzit ca neamul Brules dansa chiar langa noi iar apoi ca oamenii lui Picior Mare dansau in rezervatia de pe Good River; de asemenea ca Urs Lovind se duse la Taur Sezand si ca oamenii dansau si acolo. Peste tot indienii incepusera sa danseze.”

Pentru a sugera natura extatica si translatia astrala redam o relatare a lui Cerb Negru care descrie acest dans:

„Apoi am inceput sa dantuim si multi oameni se boceau si se jeleau dansand cu totii intr-o hora, insa unii radeau de fericire. Cand si cand unii cadeau la pamant ca morti iar altii se invarteau clatinandu-se si gafaind inainte de a cadea. Pe cand zaceau acolo ca morti aveau viziuni iar noi dantuiam si cantam mai departe varsand lacrimi pentru neamul nostru. Dupa un timp picioarele pareau sa imi fie pline de furnici. Dantuiam cu ochii inchisi la fel ca toti ceilalti. Dintr-odata mi se paru ca ma ridicam de la pamant purtat pe sus. Nu simteam pic de frica, ci o fericire care crestea din ce in ce. Nu mai vedeam in fata ochilor decat o pana de vulture, apoi pana fu vulture, priveam inainte si pluteam repede spre locul unde priveam. Acolo era o tara frumoasa unde multi multi oameni erau adunati laolalta intr-un cerc foarte mare, fericiti si imbelsugati. De jur imprejurul cercului, pascand iarba verde erau cai voinici si fericiti si animale de tot felul erau raspandite pe culmile dealurilor. In clipa in care am atins pamantul 2 barbati au venit la mine imbracati in camasi sfinte croite si vopsite intr-un anumit fel. Cei 2 ma intampinara si imi zisera: `Inca nu a sosit vremea s ail vezi pe tatal tau care e fericit. Ai treaba de facut. Iti vom da ceva pe care il vei duce inapoi la ai tai si cu acela vor veni si ei sa isi vada rudele`…” extras din Marea Viziune de John G. Neihardt.

Sursa: http://www.elixir.ro/amerindienii-dansuri-ritualuri-obiceiuri.212.html

A fi „barbat” sau cum vede un amerindian masculinitatea

 
„Desprinde-te de ideea ca trebuie sa inveti sa gandesti ca o femeie… nu trebuie.” Sitting Bull

Sitting Bull a fost ultima capetenie Lakota Sioux. El si-a condus tribul in rezistenta contra politicii de exterminare a nativilor americani, de catre guvernul federal american.A avut o premonitie si urmand-o, a reusit sa infranga cavaleria americana! Dar ulterior, amerindienii au fost vanati si supusi la represalii!  Infranti, decimati si marginalizati, membrii tribului  au inceput un ritual al disperarii: „Dansul Spiritelor”!

Acesta s-a transformat intr-o „miscare” adoptata si de alte triburi de indieni! Speriati de aceasta miscare non-violenta, pe care „albii” nu puteau sa o inteleaga, s-a pus la cale inabusirea ei. Printre masurile luate, a fost si aceea ca liderul lor religios, capetenia lor, Sitting Bull „Taurul Nemiscat”, sa fie omorata. A fost asasinat de catre trupele „fetelor  palide”, noaptea, neinarmat, in fata cortului sau. Impuscat in cap.
Iata ce spune „Sitting Bull”:
 
M-am simtit „obligat” sa raspund la un articol publicat recent, intitulat „Unde au disparut toti barbatii adevarati?” si aceasta deoarece in ultimele cateva luni, m-am intrebat si eu acelasi lucru.
 
Sunt un nativ american din tribul „Primilor Oameni”, locuiesc la granita dintre Canada si Statele Unite. Lucrez cu familii destramate si ma focusez pe orientarea si vindecarea copiilor. Sunt casatorit de 21 de ani si am un fiu si o fiica.
 
In toate calatoriile mele, am realizat un lucru: barbatii nu mai sunt „barbati”, in sensul ca nu mai au acea stare de verticalitate fireasca pentru un barbat adevarat.
 
Cei mai multi barbati pe care ii intalnesc sunt slabiti, fara „coloana vertebrala” sau verticalitate,  „biciuiti” de puterea feminina, efeminati sau barbati plini de sine, galagiosi, umflandu-se in pene, dandu-se mari si tari.
 
Barbatii verticali nu se vaicaresc (nu se vaita de sentimentele lor) atunci cand sunt corectati pentru greselile lor (distorsiuni) in gandire sau in actiunile lor. Ei spun: „Da, poate ca ai dreptate, voi fi mai constient pe viitor”.
 
Un „barbat” intelege ca masura faptului de a fi un bun iubit/amant nu este data de numarul femeilor cu care face dragoste, ci de cat de bine face dragoste cu „o” femeie.
 
Un „barbat” nu are nevoie intotdeauna sa-si umfle pieptul si sa se imbatoseze, cu scopul de a-si mentine ego-ul (a-si demonstra personalitatea). 
 
Un „barbat” este multumit de cat de bine se cunoste pe el insusi, de propria sa masculinitate.
 
Un „barbat” stie de ce Creatorul ne-a dat doua urechi si o singura gura. Cu un motiv anume! Acesta este: ca barbatii si femeile sa se asculte unul pe celalat de doua ori mai mult decat isi vorbesc unul altuia.
 
Un „barbat” este intotdeauna „vertical”, in ochii femeii si copiilor lui, daca el are acea educatie de a le respecta dreptul la o viata fericita, la fel de mult cat il respecta pe al lui.
 
Un „barbat” nu se bazeaza pe alti barbati si pe propaganda lor, de a-l defini pe el.
 
Un „barbat” isi este suficient sie, si nu are nevoie sa se bazeze pe ce i se da de catre cei care il conduc (sefi), pentru a asigura supravietuirea familiei sale; si el are propria contributie la comunitatea din care face parte!
 
Un „barbat” isi va lua o dupa-amiaza liber de la munca pentru a-si petrece timp cu copiii lui, si ii invata sa fie la fel de „verticali”, chiar daca are fiice, nu fii.
 
Barbatii adevarati trebuie sa fie agili si iuti,pentru a-si apara familia in vremuri tulburi, si isi face „dansul” lui de zi cu zi (NT: prin dans intelegandu-se exercitiul spiritual pentru mentinerea armoniei si echilibrului fiintei).
 
Acestea sunt doar cateva exemple, dar eu cred ca ati prins ideea.
 
 
TU esti liderul, pe care il asteptai! ( din intelepciunea indienilor Hopi)
Sursa: henrymakow.com

Comentariile nu sunt permise.